Kepçe Kulak Tedavisi Kimlere Yapılır?

Kepçe kulak tedavisi bu sorunu yaşayan kişiler tarafından çokça araştırılan bir konudur. Estetik açıdan hastaları rahatsız eden bu sorun, estetik cerrahi kliniklerinde kolaylıkla tedavi edilmektedir.

Tıbbın gelişmesiyle estetik operasyonlar da kolaylaşmıştır ve basit teknikler kullanılarak estetik sorunlar kolayca tedavi edilebiliyor. Kulak bölgesinde bulunan kıkırdakların gevşekliği veya kulak kıvrımlarının yetersizliği gibi durumların sebep olduğu bir sorundur. Her iki kulakta birden görülebileceği gibi bazı kişilerde tek kulakta da görülebilir.

Kadınlar saçlarıyla bu sorunu gizleyebilse de erkeklerde bu mümkün olmamaktadır. Bu yüzden erkekler kepçe kulak estetiğine daha fazla konu olmaktadır. Modern tıbbın sağladığı kolaylıklar ile bu estetik sorun basit operasyonlarla kolaylıkla halledilebiliyor.

Kepçe Kulak Nedenleri Nelerdir?

Genetik etmenlere bağlı olarak oluşan kepçe kulak sorununun ortaya çıkmasında anne ve babanın rolü büyüktür. Bu kişilerde kulak yapısının kepçe olması, çocuklarda da bu sorunun ortaya çıkmasında etkili olmaktadır. Bakıldığı zaman kepçe kulak nedenleri olarak şunlar sayılabilmektedir:

• Kulak kepçesi ile kulak arkasında bulunan kemik açısının geniş olması
  • Kulak kıkırdaklarının yapısının gevşek olması
  • Üst kısımda kulağın kıvrımlı yapısının meydana gelmemesi ve kepçenin düz bir yapıda olması

Kepçe Kulak Tedavisi Nedir?

Kepçe kulak ameliyatının asıl amacı kulak şeklini değiştirmektir. Ancak sayılan sebeplere göre de estetik operasyon değişmektedir. Kulağın daha geniş olması durumunda açıyı daraltmak için kulağın kafa ile birleştiği noktaya dikişler koyularak açı daraltılmaktadır. Kulağın düz olması durumunda ise kulağın arkasından derinin altındaki kıkırdaklara dikişler koyularak kulak eğik şekilde konumlandırılmaktadır.

Kepçe kulak ameliyatı sırasında kulak arasında kesikler oluşturulmaktadır. Genel veya lokal anestezi altında yapılan işlemlerde hastalarda neredeyse hiç iz kalmıyor. Ameliyattan sonra dikişlerin alınmasına da gerek kalmadığından oldukça basit bir işlem olduğu söylenebilir. İyileşme süreci kişiden kişiye değişmekle birlikte yaklaşık 1 hafta sürüyor.

Kepçe kulak tedavisinde kullanılan diğer bir tedavi yöntemi de kepçe kulak ip tedavisi olarak bilinmektedir. Özel bir ip kullanılan tedavide kulak derisinin altından girilerek kulak şekli düzeltilmektedir. Cerrahi müdahaleye gerek kalmadan kulağın doğal bir şekil almasını sağlayan bu işlem 30-60 dakika arasında sürer. Lokal anestezi altında yapılan işlem sayesinde hastalar ağrısız ve acısız şekilde bu sorundan kurtulabilmektedir.

7-8 yaşından sonra her bireye yapılabilen iple kepçe kulak ameliyatı diğer kulak estetiği işlemlerine göre daha modern olup, hızlı bir iyileşme süreci sağlar. Daha az ağrılı ve daha az komplikasyon oluşma riski olan işlem kepçe kulak sorunu yaşayan birçok hasta tarafından tercih edilmektedir. Bu tedavi yöntemi, derinin altından uygulandığı için iz kalması da söz konusu değildir.

Çocuklarda Kepçe Kulak Tedavisi

Çocuklarda kepçe kulak tedavisi otoplasti denilen bir cerrahi işlem ile gerçekleştirilmektedir. Genetik veya çevresel etkenler sebebiyle kulağın anormal olarak dışarıya doğru çıkık olması durumunda 5-6 yaşından büyük olan çocuklara uygulanabilen bir tedavidir. Çocuğun yaşına ve sağlık durumuna bağlı olarak lokal anestezi veya sedasyon altında gerçekleştirilen operasyonda, kulak arkasına doğal kıvrım oluşturacak bir kesik atılmaktadır. Gerekenden fazla gelişen kıkırdaklar çıkarılarak kulak yeniden şekillendirilmektedir. Kulağın istenen pozisyona getirilmesiyle dikişler sabitlenmektedir.

Kepçe kulak operasyonlar için plastik cerrahların ve pediatri uzmanlarının önerdiği yaş aralığı 5-6 yaştan büyük çocuklardır. Bunun sebebi kulakların büyümesinin ve gelişmesinin bu yaşlarda tamamlanmasıdır. Kulak kıkırdağının yeterli seviyede gelişmesi ve ve büyümesi sonucunda kepçe kulak tedavisi uygulanabilmektedir. Çocukların sosyal çevrede olumsuz durumlara maruz kalmaması için okula başlamadan önce yapılması da önemlidir.

Bebeklerde Kepçe Kulak Tedavisi

Bebeklerde kepçe kulak tedavisi bebeklerin büyüdüklerinde gözlük takmalarını veya gözlük takmalarını engelleyebilecek seviyede bozukluğun olması sonucunda tercih edilir. Ebeveynler bebeklerde görülen bu estetik sorunun genellikle genetik olduğunu ve ameliyat edilmeden zamanla düzeleceğini düşünmektedir. Ancak çocukların zihinsel ve duygusal gelişimini olumsuz etkileyecek bu sorun kendiliğinden düzelmeyebilir. Bebeklerde ameliyatsız kepçe kulak tedavisi başarısı erken tanı yapılması durumunda artacaktır. Doğumdan 1-1,5 ay sonra başlayan tedavilerin başarısı oldukça yüksektir. 4-6 haftalık bebeklerde silikon aparat ile ağrısız ve acısız bir şekilde kepçe kulaktan kurtulmak mümkün olmaktadır.

Bebeklerin kanlarında annelerinden almış oldukları östrojen hormonunun yüksek olması, kulak kıkırdaklarında yumuşamaya sebep olur. Bebekler büyüdükçe bu kıkırdaklar sertleşmeye başlar. Bu yumuşaklık sayesinde erken dönemde kulak kıkırdaklarının tedavisi çok daha kolaydır. Bunun sebebi yumuşak kıkırdağın daha kolay şekillenmesidir.

Kepçe Kulak Tedavisi ile ilgili daha fazla bilgi almak için Kepçe Kulak Estetiği sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.