Abdominoplasti

Abdominoplasti veya karın germe karın çevresindeki fazla doku ve yağların azaltılmasına yönelik bir operasyondur.

Karın Germe Ameliyatını Kimler Yaptırabilir?

Abdominoplasti ameliyatı cinsiyet fark etmeksizin sağlıklı herkes için uygundur.

Karın kaslarını güçlendirmek ve fazla cildi azaltmak amacıyla doğum yapmış kadınlar için karın germe ameliyatı faydalı olmaktadır.

Karın Germe Ameliyatı aynı zamanda daha önce obezite tedavisi gören ve tedavi sonrası mide bölgesinde aşırı yağa veya gevşek cilde sahip olan erkekler veya kadınlar için bir alternatiftir.

Ancak Abdominoplasti herkes için uygun değildir. Hastalar önemli ölçüde kilo vermeyi hedefliyor ya da hamile kalmayı düşünüyorsa daha ileri bir zamanda ameliyatı planlayabilir. Hastanın kronik bir rahatsızlığı varsa ve/veya vücut kitle indeksi 30’un üzerindeyse ve daha önce karın ameliyatı geçirmiş ise doktor hastanın ameliyata uygun olmadığına karar verebilir.

KARIN GERME AMELİYATI METOTLARI

Hastaların anatomileri, fazla deri miktarı, cildin konumu ve kıyafet tercihi tipik abdominoplasti yöntemlerini belirlemekte önemlidir.
Standart

Tam abdominoplasti ameliyatında kesi yapılarak karın bölgesinde veya altında bulunan fazla cilt ve cilt altı yağ dokusuyla ile birlikte cilt çatlakları çıkarılır. Karın bölgesindeki gevşeklikler de onarılarak cilt kesileri dikişler ile kapatılır. Liposuction operasyonu ile birleştirerek daha iyi sonuçlar elde edilebilmektedir.

Genişletilmiş

Genişletilmiş Abdominoplasti ameliyatı diğer yöntemlere kıyasla karın bölgesinden daha fazla cildin çıkarılmasını sağlar. Bu nedenle önemli ölçüde kilo veren hastalar için bu yöntem daha uygundur.

Genişletişmiş Abdominoplasti ameliyatı aynı zamanda göbek deliğini serbest bırakmak ve fazla deri çıkarıldıktan sonra yeniden konumlandırmak için yuvarlak bir kesi daha gerektirmektedir.

Fleur-de-Lis

Fleur-De-Lis abdominoplasti ameliyatı önemli ölçüde kilo veren veya bariatrik operasyonlardan sonra göbek bölgesinde fazla derisi olan hastalar için uygundur. Bu teknikte, fazla ciltle beraber yağ dokusu alınır ve standart bir Abdominoplasti kesisi ile karın kaslarının görüntüsü geliştirilebilir.

Mini

Kilo verme veya hamilelik sonrası deri fazlalığı nedeniyle gerçekleştirilen Mini Abdominoplasti kasık bölgesi üzerinde 10-20 cm’lik bir iz gerektirmektedir. Ameliyat göbeği yeniden konumlandırmaz veya fazla deriyi çıkarmaz.

Mini Abdominoplasti karın görünümündeki minimal düzelme nedeniyle her hasta için uygun değildir.

Karın Germe Ameliyatı İçin Olası Nedenler Nelerdir?

Abdominoplasti ameliyatını karın bölgesinde estetik bir görünüme sahip olmak isteyen erkekler ve kadınlar tarafından tercih edilmektedir. Aynı zamanda gebelik sonrası önemli cilt ve karın duvarı gevşekliği probleminden mustarip olan kadınlar veya obezite tedavisi gören hastaların karın bölgelerindeki görüntüyü geliştirmelerinde büyük rol oynamaktadır.

Tam ve Mini Abdominoplasti Arasındaki Temel Fark Nedir?

Hem tam hem de mini abdominoplasti ameliyatları karın kaslarının sıkılaştırılmasını ve fazla cildin ortadan kaldırılmasını sağlar. Ana ayrım ise tam Abdominoplasti ameliyatının tipik olarak göbek deliği alanlarının üstünde ve altında karın bölgesinin güçlendirilmesi için kullanılmasıdır. Buna karşı mini Abdominoplasti ise genellikle göbek deliğinin altındaki alt karınla sınırlıdır.

Ameliyat Sonrası Ağrı Olur Mu?

Karın germe ameliyatını takip eden günlerde hafif ağrı olabilir ancak herhangi bir rahatsızlık genellikle ilaçla kontrol edilebilir.

Hastalar Çocuk Olmadan Karın Germe Ameliyatı Yaptırabilir mi?

Karın Germe Ameliyatı sonrası gebe kalmayla ilişkili hayati bir tehlike olmamakla birlikte, hastalar genellikle çocuk istemediklerini belirtmektedir. Bu kararı vermek elde edilen sonuçların güvence altına alınmasına yardımcı olabilir.

Karın Germe Ameliyatının Sonuçları Nelerdir?

Karın germe ameliyatı karnında sarkık cilt bulunan ve zayıf karın kasları olan hastalarda estetik açıdan başarılıdır. Birçok bileşen Abdominoplasti ameliyatının optimal sonuçlarının ne kadar uzayacağını etkileyecektir. Bunlar arasında yaş, cilt esnekliği ve fiziksel uygunluk da önemli rol oynar. Hasta sağlıklıysa, stabil bir ağırlığa sahipse ve düzenli egzersiz yapıyorsa işlevsel sonuçlar genellikle uzun süreli olacaktır.

Ameliyattan Sonra İyileşme Süresi Nasıl Olur?

Karın germe ameliyatından sonra drenlerin yaklaşık bir hafta boyunca yerinde kalması gerekecektir. Çoğu hasta operasyon sonrasında ameliyat uygulanan bölgede morarma ve veya şişlik ile karşılaşabilir. Ancak bu belirtiler birkaç hafta içinde azalacaktır. Hastalar yaklaşık bir ila iki hafta sonra iş hayatına veya günlük aktivitelerine dönebilirler. Yine de en az altı ila sekiz hafta boyunca ağır kaldırma veya zor fiziksel aktivitelerden kaçınılmalıdır. İyileşme sürecinde hastalar kendilerini yeterince sağlıklı hissettiklerinde yürüyüş gibi hafif egzersizleri uygulayabilir.

Ameliyat Sonrası Yara İzleri Kalır Mı?

Karın germe ameliyatı için kesiler karın bölgesinden daha alt bölgelerde yapılır bu nedenle olası yara izleri genellikle mayolar ve iç çamaşırlar da dahil olmak üzere kıyafetlerin yardımıyla gizlenebilir.

Abdominoplasti Ameliyatı için Neden Türkiye’yi Seçmelisiniz?

Medikal turizm için en önemli destinasyonlardan biri olan Türkiye gelişmekte olan, düşük maliyetli üst düzey sağlık ve tıbbi hizmetler endüstrisine sahiptir. Uluslararası düzeyde akredite olmuş cerrahları, güvenilir bir altyapısı ve uygun fiyatları ile Türkiye’de sağlık ve tıbbi hizmetler endüstrisi yüksek kalitede hizmet sunmaktadır.