Akıllı Lens

Akıllı Lens Nedir? (Üç Odaklı Göz İçi Lensler)

Akıllı Lens olarak da adlandırılan trifokal lensler, uzun zamandan beri katarakt ameliyatlarında uygun hastalar için kullanılmaktadırlar. Akıllı lensler, tek bir odak probleminin değil, çoklu odak problemlerinin çözümüne yönelik imkan sunan üç odaklı göz içi lenslerdir. Bu sayede gözü lazer tedavisine uygun olmayan göz kırma kusuruna sahip hastaların tedavilerinde de kullanılabilmektedirler. Tedavi sonrasında hastalar gözlüksüz olarak hem uzak hem yakın mesafede odak gerektiren işleri kendi başlarına yapabilmektedirler.

AKILLI LENSLERE NEDEN İHTİYAÇ DUYULUR?

Her insanda gözün içinde doğal bir lens vardır ve bu lens hem saydam hem de elastiktir. Her yakına ve uzağa bakışta bu lens, esnekliği sayesinde şekil değiştirerek bakılan mesafeye odaklanabilmektedir. Bu sayede hem uzağı hem de yakını görürüz.

İlerleyen yaşla beraber gözün içindeki doğal lens önce esnekliğini kaybeder. Bir süre sonra yakına bakarken şekil değiştiremez ve yakına odaklanamaz. Zaman geçtikçe daha ileriki yaşlarda ise saydamlığını da kaybeder ve katarakt oluşur.

Yaklaşık 40 yaş civarında esneme özelliğini kaybeden kendi doğal göz içi lensimiz yenisi ile değiştirilebilir bir lenstir. Deforme olan doğal lensimizin yerine Akıllı lens adı verilen yapay bir mercek yerleştirilir. Bu yeni lens artık hem uzağa, hem ara mesafeye hem de yakına odaklanabilecektir. Akıllı mercek (Göz İçi Lens) takılan hastada ileride katarakt oluşmaz.

Akıllı Lens Kimlere Takılabilir?

40 yaş üzerinde gözlük takmak istemeyen uzak veya yakın ile birlikte hem uzak hem de yakın görme problemi yaşayan tüm hastalara uygulanabilmektedir. Eğer hasta 35 yaşını aşmış ve göz numarası lazerle düzeltilemeyecek derecede bozuk ise akıllı lens takılabilmektedir. Ayrıca ileri yaşlarda katarakt problemi yaşayan hastalara da akıllı mercekler uygulanabilmektedir.

Ameliyat Ağrı Yapar mı?

Ameliyat öncesinde hastanın gözleri damla anestezi ile uyuşturulacağı için hasta, operasyon sırasında hiçbir ağrı hissetmez.

Ameliyat Ne Kadar Sürer?

Akıllı lens ameliyatı, gözün uyuşturulması, gözdeki problemli doğal merceğin alınması ve genel hatlarıyla akıllı lensin yerleştirilmesi işlemlerini kapsar. Ameliyat süresi her bir göz için yaklaşık 10 dakikadır. Fakoemülsifikasyon yöntem kullanılarak yapılan bir ameliyattır. 2 seans halinde gerçekleştirilir. Bir göz ameliyat edildikten birkaç gün sonra diğer göz aynı süre içerisinde ameliyat edilmektedir.

Akıllı Lens Ameliyatından Sonra Gözlük Kullanmam Gerekir Mi?

Hayır. Ameliyat sonrasında göz numarası sabitlenmektedir.

Akıllı Lens ile Hemen Görmeye Başlayabilir Miyim?

Operasyon sonrasında bandajlanan göz ertesi gün açılmaktadır ve görme faaliyeti hemen başlar. Görüş kalitesi 1 ay içinde gitgide düzelmektedir.

Ameliyat Sonrasında Hastanede Kalınır Mı?

Hayır akıllı lens ameliyatı sonrasında hastalar hemen taburcu edilmektedir.