hiperhidroz

Hiperhidroz tedavisi ile hayat kalitenizi artırmanız mümkün olmaktadır. Halk arasında aşırı terleme olarak adlandırılan hiperhidroz terlemeyi gerektirecek durum olmasa da terlemeye devam etmektir. Bu durum son derece rahatsız edicidir.

Normalde hava sıcaklığının artması, stres, heyecan ve korku gibi durumlarda ter bezleri çalışır. Hiperhidroz hastalarında ise böyle durumlar olmadan da aşırı terleme durumu ortaya çıkar. Hiperhidroz rahatsızlığı olan kişiler için bu son derece rahatsız edicidir. Kişinin günlük hayatında dahi sorun olur. Sosyal ilişkilerde sorunlar yaşanır ve özgüven kayıpları olur.

Tıbbın gelişmesi ile birlikte bu rahatsızlığın tedavisi artık mümkündür. Tedavi öncesinde aşırı terlemenin neden meydana geldiği araştırılır. Primer yani bölgesel terleme ya da sekonder terleme olarak iki farklı aşırı terleme rahatsızlığı bulunur. Tedavi de kişide hangi tür aşırı terleme olduğuna bağlı olarak planlanır.

Hiperhidroz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hiperhidroz tedavisi rahatsızlığın türüne uygun olarak yapılmalıdır. Tedavi öncesinde kişi detaylı olarak incelenir. Yapılan tetkikler sonucunda önce ameliyatsız tedavi yöntemleri denenir. Dermatologların yazdığı ilaçların yeterli olmaması halinde ise tedavi için şu yöntemlerden yararlanılır:

• İyontoforez: Aşırı terleme tedavisinde kullanılan yöntemler arasında yer alır. Bu yöntemde kişinin vücuduna düşük akım veren bir cihaz kullanılır.
  • Endoskopik torasik sempatektomi: Ter bezinin aşırı çalışmasını önlemek için ter bezine giden sinir kesilir.
  • Ter bezinin çıkartılması: Bir operasyon ile kişinin aşırı çalışan ter bezleri çıkartılır.

Bu yöntemlerin yanı sıra günümüzde en çok kullanılan ve olumlu sonuçlar alınmasını sağlayan bir yöntem olarak botoks yapılır. Operasyon yapılmasına gerek olmadan bu yöntem ile ter bezlerinin aşırı çalışması birkaç ay boyunca durdurulur.

Botoks ile Hiperhidroz Tedavisi

Botoks ile hiperhidroz tedavisi uygulanması ile birlikte sonuçları bir iki gün içinde alınmaya başlanır. Ortalama olarak etkisi 6 ay ile 12 ay arasında sürer. Bu süre boyunca kişi aşırı terleme sorunu yaşamaz. Terlemenin azalması ile birlikte kişinin yaşam kalitesinde önemli bir artış olur. Botulinum toksini tip A olarak da adlandırılan botoks ter bezlerinin bir süre için bloke olmasını sağlar.

Botoks ter bezlerinin sinirlerinin olduğu bölgeye ince bir iğne yardımı ile uygulanır. Bu şekilde kişinin acı hissetmesinin önüne geçilir. Aşırı çalışan sinir uçlarına uygulanan botoks ile çalışmasının önüne geçilir. Uygulamanın sonucu birkaç gün içinde alınmaya başlanır ve bir hafta içinde tam sonuç alınır. Botoks etkisinin geçmeye başlaması halinde tedavinin tekrar uygulanması gerekebilir.

Acı hissedilmeden ve ter bezleri çıkartılmadan uygulanan bir yöntem olması ile pratik çözüm sunar ve günümüzde hiperhidroz rahatsızlığı olan kişiler tarafından da yoğun olarak tercih edilir.

Hiperhidroz Tedavisi Hangi Bölgelere Uygulanır?

Hiperhidroz tedavisi hangi bölgelere uygulanır bu rahatsızlığı yaşayan kişiler tarafından araştırılan konular arasında yer alır. Ter bezleri koltukaltlarında, el, ayak gibi bölgelerde bulunur. Bu bölgelerde bulunan ter bezleri de aşırı sıcaklarda, korku ve stres durumlarında çalışır. Normal insanlarda ter bezleri sadece belli durumlarda çalışır. Hiperhidroz rahatsızlığı olan kişiler ise gerekmediği halde ter bezleri aşırı çalışır.

Hiperhidroz tedavisi genellikle koltukaltlarında bulunan ter bezlerine uygulanır. En yoğun olarak koltukaltında oluşan aşırı terleme kişinin sosyal hayatına olumsuz etki eder. Yapılan tedavi ile artık koltukaltında aşırı terleme sorunu olmaz. Bazı kişilerde el ve ayaklarda da aşırı terleme oluşur. El ve ayaklarda da aşırı terleme olduğunda botoks tedavisi uygun çözüm olarak uygulanabilir.

Botoks İle Hiperhidroz Tedavisi Kimlere Uygundur?

Botoks ile hiperhidroz tedavisi bu rahatsızlığı yaşayan bütün insanlara uygulanabilir. Aşırı terleme sorunu yaşayan ve yapılan ilaç tedavileri ile sonuç alamayan herkes bu tedaviden yararlanabilir. Kişinin genel sağlık durumunun bunun için uygun olması önemlidir. Uzman hekim tarafından yapılacak tetkikler ile kişinin hangi tedavi yöntemi ile daha etkili sonuçlar alacağı kararı verilir.

Hiperhidroz tedavisinin yan etkileri minimal düzeydedir. Hasta tedavi öncesinde bu konuda bilgilendirilir. Ayrıca yapılan kontroller ile tedavinin sonuçları takip edilir. Bu tedaviden başarılı sonuçlar almak için uzman hekimden destek alınması gerekir. Tedavinin hijyenik ortamlarda uzman hekim tarafından yapılması gerekir. Aşırı terleme tedavi edilebilir bir rahatsızlıktır ve tedavi ile yaşam kalitenizi arttırmanız mümkün olur.

Hiperhidroz Tedavisi ile ilgili daha fazla bilgi almak için Hiperhidroz sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.