Saç Ekimi Kıvırcık Saçlı Kişiler İçin Bir Seçenek midir?

Kıvırcık saçlı kişilerde saç dökülmesi sonucu saç ekimi yapılabilir. Kıvırcık saç, düz saça göre daha hassas olan bir saç türüdür. Kıvırcık saçlarda ekim işleminden önce dikkat edilmesi gereken tek bir nokta vardır o da saçın yapısıdır.

Kıvırcık Saç Ekimi

Kıvırcık ve dalgalı saçlara saç ekimi yapılması, düz saçlı hastalara göre farklılık gösterir. Köklerin deri altına tutunma açıları farklı olduğu için kıvırcık ve dalgalı saçlara daha dikkatli yaklaşılmalıdır. Saçlarınız kıvırcıksa ve ekim yaptırmak istiyorsanız öncelikle doktorunuzun işlem öncesi saçlarınızı analiz etmesi gerekir. Bu analizin sonuçlarına göre doktorunuz saçınızın cilt altında hangi açılarda döndüğünü belirleyebilir.

Doktorunuzun bu açıları hesaplaması ve işlemi bu plan çerçevesinde gerçekleştirmesi çok önemlidir. Doktorunuz deri altından kökleri alırken açıyı hesaplamazsa büyük miktarda kök kaybı yaşayabilirsiniz. Ancak saç ekim öncesinde planladığınız kök sayısına ulaşmakta büyük zorluklar yaşayabilirsiniz . Bu nedenle kıvırcık saçlı hastalar için her detayın iyi analiz edilmesi gerekir.

Ekim Sırasında Kıvırcık Saçın Faydaları

Bu saç tipi genellikle çok yüksek bir saç yoğunluğuna sahiptir. Bu, düz saça göre daha az saç kökü ile kel noktaları kapatmayı kolaylaştırır. Düz saçlı bir hastada, doktorun seyrek bölgedeki saçları eski haline getirmek için daha fazla uygulama yapması gerekir. Ancak kıvırcık ve dalgalı saçlı bir hasta için doktor çok daha az çaba harcar. Çünkü bu tip saçlara sahip hastalarda seyrekliğin oluştuğu bölgelerin doldurulması çok daha kolaydır. Ancak kıvırcık saç ekimi, düz saçlı hastalarda ekime göre çok daha hacimli ve gür saçlar üretir. Bunun nedeni seyrek bölgedeki saçların çok daha kalın bir saç görünümü oluşturmasıdır.

Kıvırcık Saç Ekiminin Zorlukları

Kıvırcık saç kökleri çok fazla bakım gerektiren karmaşık yöntemlerdir. Ancak bu saç yapısı uçtan uca spiral şeklinde hareket eder. Doğal olarak çıkarırken son derece dikkatli olmak ve daha sonra ihtiyaç duyulan alana yerleştirmek gerekir. Bu da saç köklerinin ekildiği bölgeye uyum sağlayamama riskini artırır. Bu nedenle doktorunuz bu işlemi doğru bir şekilde gerçekleştirmezse alacağınız sonuç net veya yapay bir görünüme sahip olabilir.

Kıvırcık veya dalgalı saçlı hastalara saç ekim özel dikkat gerekir.Bu saç tiplerine sahip hastalarda saç ekimi için dikkat edilmesi gereken birkaç nokta vardır. Afrikalı-Amerikalıysanız, doktorunuz sizden foliküler üniteleri alırken yara izi kalmaması için özel dikkat gösterecektir. Bununla birlikte, bir hastada keloid mirası varsa, nasıl iyileştiğini görmek için saç ekiminden sonraki ilk altı ay boyunca iki haftada bir kontrole gitmesi gerekir. Gerekirse destekleyici tedavi olarak Kenalog intramüsküler enjeksiyon verilebilir.

Bu gönderiyi paylaş