Depresyon ve Saç Dökülmesi

Depresyon ve saç dökülmesi genellikle ortakları birbirine bağlar. “Depresyon saç dökülmesine yol açar mı?” sorusu insanlar için önemli bir sorudur. Cevap aslında saç dökülmesi, her yaştan kadın ve erkeğin muzdarip olduğu bir cilt sorunudur. Saç dökülmesi birçok faktöre bağlı olarak gelişir. Genetik faktörlerden hormonal değişikliklere, stresten dengesiz beslenmeye kadar ilaç kullanımında da kendini gösterir. Başta antidepresanlar olmak üzere birçok ilaç saç dökülmesi sorununa neden olur.

Saç dökülmesi sorunu ile uzmanlara başvuran birçok kişi stresli durumlarda yaşanan dökülmenin arttığını belirtmektedir.

stres durumu uzun sürerse saç kökleri yeterli besin ve oksijen alamaz ve bu durum saç dökülmesini hızlandırır.

Saç dökülmesi genetik faktörler, hormonal bozukluklar, menopoz gibi birçok nedene bağlı olarak gelişebilir. Ayrıca ciddi bir hastalık, ağır bir ameliyat, boşanma veya ölüm gibi stresli ruhsal durumlarda da aşırı saç dökülmesi yaşanabilir. Bu durumda stres kontrolü düşmeyi önlemek için en etkili çözümdür. Yani cevabı evet; depresyon saç dökülmesine neden olur.

Kontrollü İlaç Kullanımı Önemlidir

Çeşitli ilaçların kullanımında da saç dökülmesi sorunu ile karşılaşılmaktadır. Özellikle kemoterapide kullanılan kanser ilaçları, radyasyon, bazı antibiyotikler, doğum kontrol ilaçları ve antidepresanlar saç dökülmesini artırabilir. Öyleyse “Depresyon saçınızı inceltebilir mi?” sorusunun cevabı. aynı zamanda evet. İlaç da öyle. Ancak bazı anestezik ilaçlar da bölgesel ve aşırı saç dökülmesine neden olur. Bu noktada uzman kontrolü olmaksızın ilaç kullanımının durdurulması veya en aza indirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde ilaçlar saç dökülmesinde artışa neden olarak saçlı deride açıklıklara neden olabilir. Bu da estetik açıdan dış görünümün bozulmasına yol açabilir ve kişiyi psikolojik olarak olumsuz etkileyebilir.

Saç Dökülmesi Depresyonu Nasıl Aşılır?

Strese bağlı saç dökülmesinin tedavisi ancak yaşanan stresin azaltılması ile mümkündür. Ayrıca saç dökülmesinin depresyona da neden olabileceğini bilmek önemlidir. Yani; “saç dökülmem depresyona neden oluyor” doğru bir sözdür. Stressiz bir yaşamın saç sağlığı üzerindeki önemi gerçekten çok yüksek. Saç, günlük hayatta birçok faktörden olumsuz etkilenebilen canlı bir organdır.

Hayatımızın her anında karşılaştığımız stres ve gerilimler tüm vücut fonksiyonlarımızı etkilediği gibi saç sağlığımızı da olumsuz yönde etkileyebilir. Stres faktörü nedeniyle dökülme ancak stres kaynağının azaltılmasıyla mümkündür. Uzun süre stres ve gerginlik yaratan durumlardan korunmak için alınabilecek basit önlemlerin yanı sıra yaşam tarzımızı ve bakış açımızı değiştirmek gerekiyor. Basit gibi görünen küçük değişiklikler ve önlemler saç dökülmesinde stresin rolünü azaltacaktır.’

Türkiye’de Saç Ekimi

Farklı psikolojik sebeplerden dolayı saçlarınızı kaybettiyseniz. Lütfen endişelenme. Deneyimli kadromuz ve misafirperver ortamımız ile saçlarınıza yeniden kavuşmanız için yardıma hazırız. Tüm saç ekimi prosedürlerimiz ve ayrıca “depresyon saç dökülmesine neden olur mu?” sorusunun daha fazlasını öğrenmek istiyorsanız. lütfen bizimle iletişime geçin!

Bu gönderiyi paylaş